İçeriğe geç

Ayıplı Hizmete Karşı Tüketicinin Sahip Olduğu Haklar Nelerdir

Tüketicinin sahip olduğu haklar nelerdir?

TÜKETİCİ HAKLARI NELERDİR? Tüketici şikayetlerini nereye iletebilirsiniz? Sağlık ve güvenlik hakkı. Tazminat hakkı. Eğitim hakkı. Sağlıklı bir çevre hakkı.

Aldığımız ürün ayıplı ise haklarımız nelerdir?

Ürün ayıplı ise tüketiciler, iade, ayıpsız bir ürünle değiştirme, ayıp oranında fiyat indirimi ve ürünün ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir. Satıcı tüketicinin isteğine uymak zorundadır.

Ayıplı kusurlu mal satın aldığımızda neler yapmalıyız?

Tüketici haklarını kullanmadan önce, satın aldığı ürünün ayıplı olduğunu 30 gün içinde satıcıya bildirmelidir. Bu eyleme hukuken “ayıp bildirimi” denir. Ayıp bildirimi resmi olmadığı için, ayıp bildirimi telefonla veya şahsen yapılabilir.

Ayıplı hizmet kriterleri nelerdir?

Hizmet sağlayıcı tarafından iletilen hizmetlerin, İnternet portalında veya reklam ve duyurularında belirtilen nitelikleri taşımaması veya amaçlanan kullanım veya fayda bakımından değerini azaltan veya ortadan kaldıran önemli, hukuki veya ekonomik eksiklikler içermesi; makul olarak bekleyebileceğimiz hizmetlerin ayıplı olduğu kabul edilir.

Tüketici hakları neleri kapsıyor?

Temel ve evrensel tüketici hakları maddeleri nelerdir? Temel ihtiyaçların karşılanması hakkı Sağlık ve güvenliğin korunması hakkı Ekonomik çıkarların korunması hakkı Bilgi edinme hakkı, eğitim hakkı Tazminat hakkı Temsil hakkı (duyulma hakkı) Sağlıklı bir çevrede yaşama hakkı.

Tüketici olarak haklarımız nelerdir 5. sınıf?

Tüketici haklarının kapsadığı hususlar şu şekilde sıralanabilir: Temel ihtiyaçların karşılanması hakkı, güvenlik ve güven hakkı, seçme hakkı, bilgi edinme hakkı, temsil hakkı, tazminat hakkı, eğitim hakkı ve sağlıklı çevrede yaşama hakkı.

Ayıplı ürünü nereye şikayet edebilirim?

ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken yetkili mercilere yönlendirildiği bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.

Malın ayıplı olduğu kaç gün içinde ihbar edilir?

6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun 23/1-c maddesine göre; teslim anında malın ayıplı olduğu açıkça belli ise alıcı, durumu iki gün içinde satıcıya bildirmek zorundadır.

Ayıplı malın para iadesi nasıl yapılır?

Arızalı ürünü nasıl iade edebilirim? Satın alınan ürünün arızalı çıkması halinde tüketici, isterse satın alma işlemini gerçekleştirdiği firmaya başvurarak ürünü iade edebilir. Bu iade firma tarafından kabul edilmezse tüketici uyuşmazlık çözüm kurumuna başvurabilir.

Satın aldığımız ürün arızalı çıkarsa ne yapabiliriz?

Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.

Aldığımız ürün bozuk çıkarsa nereye başvurmalıyım?

Ürün ve hizmetin değerinin 30.000 Türk Lirası’nın altında olduğu durumlarda il veya ilçe tüketici uyuşmazlık çözüm kuruluna başvurulması zorunludur. Örneğin; 26.000 TL’ye iPhone 12 satın alan bir tüketici, satın aldığı telefonun arızalı çıkması nedeniyle Tüketici Uyuşmazlık Çözüm Kuruluna başvurmalıdır.

Ayıplı mal için tazminat davası açılabilir mi?

Arızalı mallar için gecikme tazminatı davası açma imkânı vardır. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a göre tüketicinin arızalı ürüne karşı seçimlik hakları bulunmaktadır. 6502 sayılı Kanun’un 11. maddesine göre tüketici sözleşmeden dönebilir, ürünü ayıpsız benzeri ile değiştirebilir, …

Ayıplı mal ve hizmetlere karşı tüketicilerin hakları nelerdir?

6502 sayılı Kanun’un 11. maddesi, malın ayıplı olması halinde tüketicinin seçimlik haklarını düzenlemektedir. Bu seçimlik haklar içerisinde tüketici; Müşteri, sözleşmeden cayma, malı ayıpsız bir malla değiştirme veya ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarım isteme hakkına sahiptir.

Tüketici hakları 11. madde nedir?

(11) Zaman paylaşımı, uzun süreli tatil hizmetleri, yeniden satış, değişim sözleşmeleri ve ön bilgilendirmenin içeriği, tüketici, satıcı ve sağlayıcının hak ve yükümlülükleri, cayma hakkı, ön ödemeli satışlar ile diğer başvuru usul ve esasları Yönetmelikte düzenlenir.

Ayıplı mal neleri kapsar?

Ayıplı mal; sayılan unsurları içermeyen, malda aranan özellikleri taşımayan, taraflar arasında kararlaştırılan modele uymayan, ayrıca bu üründe objektif olarak bulunmayan unsurların bulunduğu mallardır.

Tüketici olarak haklarımız ve sorumluluklarımız nelerdir?

Temel tüketici hakları nelerdir? Temel ihtiyaçların karşılanması hakkı… Sağlık ve güvenliğin korunması hakkı… Ekonomik çıkarların korunması (seçme hakkı)… Bilgi edinme hakkı (bilgi edinme hakkı)… Eğitim hakkı… Tazminat hakkı (tazminat hakkı)… Dernek kurma ve temsil (duyulma hakkı)… Temel tüketici haklarıDaha fazla makale…

Alışverişte tüketici hakları nelerdir?

Tüketicilerin yürürlükteki yasal kurallar ve düzenlemeler kapsamında çevrimiçi alışveriş yaparken sahip oldukları haklar arasında şunlar yer almaktadır: Cayma hakkı … Malların teslimatını kontrol etme hakkı … İletişim bilgileri talep etme … Güvenli ödeme koşullarının sağlanması … Tahkim kuruluna başvurma hakkı … İletişim ve müşteri hizmetleri hakkı22.12.2023

Tüketici hakları neye bakar?

Tüketici Uyuşmazlık Çözüm Komiteleri, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun uyarınca tüketici işlemlerinden ve tüketici odaklı uygulamalardan doğabilecek uyuşmazlıkların çözümünü bulmak amacıyla kurulan komitelerdir.

Bilinçli tüketicinin özellikleri nelerdir 5 tane örnek?

Alışveriş yaparken aldatılmamak için bilinçli hareket etmeyi (altın kuralları) ve yasal haklarımızı bilmeyi öğrenmeliyiz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gaziantep Zayıf Escort