112 Acil Çağrı Merkezi hangi sorunlara yardımcı olur?
Sağlık, emniyet, jandarma, itfaiye, afet ve orman yangını alanlarındaki tüm durumlarda kurumlar arası koordinasyonu sağlamak amacıyla 112 tek çağrı sistemi hayata geçirildi.
112 Acil Çağrı Merkezi niçin kullanılır?
Afet durumlarında bakım ve onarım çalışmalarının çağrı merkezlerinde yapılması gerekir; acil çağrı sisteminin kesintisiz hizmet verebilmesi için sistem ekipmanları ile donatılmış mobil acil çağrı merkezi 112’dir.
112’yi ne zaman aramalıyız?
İl Emniyet Müdürlüğü, İl Jandarma Komutanlığı, Kocaeli Belediyesi İtfaiye Daire Başkanlığı, İl AFAD Müdürlüğü, İl Sağlık Müdürlüğü, Sahil Güvenlik Komutanlığı ve Orman Bölge Müdürlüğü yetki alanındaki acil durumlarda 112’ye acil çağrı yapılması gerekmektedir. Acil durum, can ve mal kaybına neden olan ani bir durum olarak tanımlanmaktadır.
112 arayınca ne olur?
Bilgiler, ilgili adrese ve vaka durumuna göre en yakın 112 acil ekiplerine iletilir. Bu bilgilendirmeden sonra 112 kurtarma ekipleri en geç 10 dakika içinde kaza mahalline ulaşır. Hasta/yaralı hakkında bilgi sahibidirler ve ekibin adrese yakınlığına ve trafik durumuna bağlı olarak müdahale etmeye hazırdırlar.
112 hangi durumlarda aranır?
Kalp krizi, nefes darlığı, boğulma, kaza, kontrol edilemeyen kanama, şeker koması, zehirlenme, baygınlık, epilepsi, yaralanmalar ve yüksekten düşme. 112 Acil Sağlık Hizmetleri “Bu durumlara hazırız” dedi.
112 neden gereksiz yere aranmamalıdır?
Gereksiz aramalara harcanan zaman, saldırıya uğrayan bir hasta veya kişi için yaşam ile ölüm arasındaki fark anlamına gelebilir. Bir dolandırıcılık araması sırasında arama kuyruğunda olan bir kurban, sıra kendisine gelene kadar düzgün bir şekilde iletişim kuramayabilir. Acil servisler istisnai durumlarda aranmamalıdır.
Çağrı merkezi hangi amaçla aranır?
Bunlar genellikle hizmet, destek, yardım, bilgi, işlem ve satış gibi ihtiyaçları karşılar. Çağrı yapan giden çağrı merkezleri, belirli bir amaç için belirli telefon numaralarını arayarak bir grup insan tarafından gerçekleştirilen faaliyetlerdir.
112 neleri kapsıyor?
Bakanlığımız, acil durumlarda 110 Yangın İhbar, 112 Sıhhi İmdat, 155 Polis İmdat, 156 Jandarma İmdat, 122 Alo AFAD, 177 Orman Yangın İhbar ve 158 Sahil Güvenlik’i aramak yerine, bu numaraları tek çatı altında, 112’de birleştirdi.
112 arayınca hangi bilgiler verilir?
112’yi aradığınızda arama esnasında lütfen aşağıdaki hususlara dikkat ediniz: * Hangi numaradan kimin aradığını bildiriniz. * Olay tam olarak anlatılmalı ve hasta veya yaralı sayısı belirtilmelidir. * Geri aradığınızda telefonun başında kimse olmamalıdır.
112 nelere bakıyor?
Jandarma’ya 112’yi arayarak ulaşılabiliyor.
112 ne zaman aranır ilk yardım?
Acil bir hasta veya hayatı tehlikede olan bir yaralı ile karşı karşıyaysanız mutlaka 112’yi aramalısınız. Sabit telefondan, ankesörlü telefondan veya cep telefonunuzdan 112’yi arayarak acil servislere ücretsiz ulaşabilirsiniz.
Hangi durumlarda ambulans gelmez?
Hayatın tehlikede olduğu durumlarda, genellikle ambulans çağırmak gerekir. Ambulans hastalara evde bakım sağlamaz. Ambulans yaşlıların veya engellilerin bakımı için çağrılmaz. Ambulans küçük yaralanmalar veya gereksiz raporlar için gelmez.
112 hangi sorunları çözer?
Bakanlığımız, acil durumlarda 110 Yangın İhbar, 112 Sıhhi İmdat, 155 Polis İmdat, 156 Jandarma İmdat, 122 Alo AFAD, 177 Orman Yangın İhbar ve 158 Sahil Güvenlik’i aramak yerine, bu numaraları tek çatı altında, 112’de birleştirdi.
112 çağrı merkezi ne işe yarar?
112 acil çağrı merkezi sisteminin iki temel amacı vardır; acil çağrı yapılması gereken durumlarda vatandaşlarımızın birden fazla numara yerine tek bir numara bilmesi ve acil çağrıyı aldıktan sonra tüm ekiplerin en kısa sürede kaza mahalline ulaşması gerekmektedir.
112 arama cezası kaç TL?
112 Acil Çağrı Merkezini gereksiz yere arayanlara para cezası! İdari Suçlar Kanunu’nun 42.A maddesine göre; 2024 yılında “112 Acil Çağrı Merkezini asılsız ihbarda bulunarak meşgul etme” suçundan ilk aramada bin 980, ikinci aramada ise 3 bin 960 lira ceza verilecek.
112 Acil çağrı merkezi arandığında yanlış bilgiler vermenin sonuçları neler olabilir?
“Asılsız İhbar” başlıklı 42/A maddesinde; “112 acil telefon numarasını gerçeğe aykırı ihbarda bulunarak kullandığı tespit edilen kişilere, bu Kanuna göre valiliklerce iki yüz elli Türk Lirası (2022 yılı için 561,00 TL) idari para cezası verilir.” denilmektedir.
Çağrı merkezi neden gereklidir?
Çağrı merkezleri şirketler ve müşterileri arasında bir iletişim köprüsü oluşturur. Şirketler ve müşterileri arasındaki ilişkilerin çağrı merkezi desteğiyle güçlendirilmesi sayesinde müşteriler daha memnun, sadık, ürün satın almaya daha meyilli ve şirketle işbirliği yapmaya daha istekli hale gelir.
112 çağrı merkezi çalışanları ne kadar maaş alıyor?
Verilere göre çağrı merkezi operatörleri 2024 yılı itibarıyla ortalama aylık 22.500 TL maaş alacak. Çağrı merkezi operatörleri 2024 yılında en düşük maaş 18.000 TL, en yüksek maaş ise 33.500 TL alacak. Önceki yıllara bakacak olursak 2023 Temmuz ayında ortalama çağrı merkezi operatörü sayısı 15.
112 Acil çağrı merkezi kaç saat çalışır?
5.1 Acil çağrı merkezi 112, resmi ve dini bayramlar dâhil olmak üzere 7/24 açıktır.